Refleksjon er innen filosofien tankens retning på noe, ettertanke, betraktelse. Innen psykologi har begrepet i hovedsak blitt brukt på to måter: Bevissthetets tilbakeblikk på seg selv, selvbevisstheten, og en tanke av mer allmenn karakter, som man utvikler ut fra en mer konkret fornemmelse. Refleksjon i den siste betydningen kan gjelde både ytre og indre virkelighet. Skjønner?

lørdag 30. juli 2011

New beginnings..

Hei, og velkommen hit.

Etter tett opp mot 1000 innlegg på Kaffepause.net, har jeg opprettet en ny kanal for å få utløp for mine skrivende behov. Jeg vet ikke om jeg avslutter mitt 6-årige forhold med Kaffepause.net, men det er nærliggende å si at det absolutt er en aldri så liten sannsynlighet. Døgnet har bare så mange timer, og det tar tid når du ikke er i stand til å si det med få ord.

Det er på en måte en passende tid for å kvitte seg med gammelt grums som har samlet seg opp gjennom alle de innleggene, og ta i bruk en alternativ plattform som er lettere tilgjengelig for meg når jeg får et akutt behov for å dele mine tanker med andre enn meg selv.

Jeg har ingen store planer om å endre veldig på måten jeg skriver, men fokuset vil nok bli et annet, og mer rettet mot ting som virkelig interesserer meg, det er i hvert fall planen, selv om både sarkasme, ironi og galgenhumor er nære følgesvenner, som jeg egentlig ikke har noen planer om å si et endelig farvel til, enda, det er jeg ikke klar for. Hva er vel verden om en ikke ha det gøy med alt som er gøy? Men som sagt, en ny start, på et nytt sted, med et nytt navn, i all enkelhet..

Jeg håper uansett du vil fortsette å lese mine sammensurier av tanker, og at du fortsatt finner noe som underholder, provoserer, irriterer, frustrerer, morer eller bare rett og slett fremkaller ett eller annet du ikke kan sette fingeren på, men du vet at det likevel er der, i fremtiden også.


Håper å se deg på denne kanalen også..

9 kommentarer:

  1. Har lagt til den nye siden din i Google Reader nå. Hvorfor går du over fra Wordpress til Blogspot?

    SvarSlett
  2. Flere årsaker.. Skulle bort fra Kaffepause, og orker ikke sette opp et nytt domene med design nå, og har andre alternativer for å dekke bilder jeg vil ha ut gjennom Picasa, så det var egentlig det enkleste tilgjengelig per idag.. Får heller se om jeg oppretter et nytt domene med tida.. :-)

    SvarSlett
  3. Når vi snakker om Picasa. Har du fått med deg at det blir benyttet som bildegalleriet ditt på Google Plus?

    Kan bli bra med en ny start ja. Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Har ikke fått testa Google+ ennå, så visste ikke det nei.. Men someday soon.. :)

    Og takk!

    SvarSlett
  5. gratulere me ny blogg, og lykke til!
    skal prøve å følge med :)

    SvarSlett
  6. Takk Anett.. Høres bra ut det.. Skal passe på å minne deg på om bloggen med jevne mellomrom.. ;)

    SvarSlett
  7. Kan du endre slik at de som faktisk autoriserer seg med Google konto slipper å skrive inn det rare ordet (CAPTCHA) når vi skal kommentere?

    SvarSlett
  8. Har slått av den kontrollfunksjonen, så får jeg heller slå den på dersom det blir mye spamming etterhvert.. Kan dessverre ikke styre mellom registrerte og ikke-registrerte, såvidt jeg klarer finne ut av.. :)

    SvarSlett
  9. Var å rotet litt inne i innstillingene for å se hva som var av valg der, og konkluderte egentlig med det samme.
    Det burde, etter min mening, vært et valg som lot deg si at alle som ikke autentiserte seg mot noen av sidene de har listet opp måtte skrive CAPTCHA.

    For så vidt merkelig at det ikke er reCAPTCHA de bruker, siden både det systemet og blogspot eies av Google.

    SvarSlett