Refleksjon er innen filosofien tankens retning på noe, ettertanke, betraktelse. Innen psykologi har begrepet i hovedsak blitt brukt på to måter: Bevissthetets tilbakeblikk på seg selv, selvbevisstheten, og en tanke av mer allmenn karakter, som man utvikler ut fra en mer konkret fornemmelse. Refleksjon i den siste betydningen kan gjelde både ytre og indre virkelighet. Skjønner?

tirsdag 12. juni 2012

Kunsten å slappe av..! :)


EM er godt i gang.. Mine spådommer til resultater er like treffsikre som analysene til en statlig tilsatt meterolog.. Jeg treffer med andre på resultatet, av og til, men det er strengt tatt frykelig sjelden. Litt som soldager i mai med andre ord, og det hender at jeg tipper riktig tegn selv om resultatet er fryktelig feil, men som regel tar jeg ganske enkelt bare grundig feil, og feil lag vinner, på samme måte som at det snør ute når jeg har planlagt grilldag på verandaen i skinnende sol og lettkledde temperaturer.. Så tips til deg om du spiller på mine twitrende tips - gjør det motsatte av det jeg sier, så har du alle muligheter for å vinne en penge eller to på oddsen..? :)

Men resultater og gale tips til tross, det er nytelse i hvert spark under EM med slikt celebert selskap jeg kan skilte med i de glade fotballdager..! Om jeg vil eller ikke, så blir jeg bare nødt å se kampen i bakgrunnen mens selve definisjonen på herligheten ligger i full strekk med A i eksamen i total avslapping på magen.. Herlig..! :-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar