Refleksjon er innen filosofien tankens retning på noe, ettertanke, betraktelse. Innen psykologi har begrepet i hovedsak blitt brukt på to måter: Bevissthetets tilbakeblikk på seg selv, selvbevisstheten, og en tanke av mer allmenn karakter, som man utvikler ut fra en mer konkret fornemmelse. Refleksjon i den siste betydningen kan gjelde både ytre og indre virkelighet. Skjønner?

tirsdag 15. november 2011

Ønsker Kong Vinter velkommen..!

Så kom endelig den første snøen.. Herlig..! Krysser fingrene for en snørik vinter for den kommende sesongen.. Både med tanke på Narvikfjellet og en lang og herlig sesong der, men også får de som liker å rusle på bortoverski i ulik blanding av tempo.. De av oss som representerer de treige seige på bortoverski, men som kompenserer med tyngde erfaring på nedoverski.. Uansett.. Jeg krysser fingrene for en lang, hvit og flott vinter.. :-)

Jeg forbeholder meg selvsagt retten til å syte og klage utover den lange vinteren.. Sutringsfrihet er en folkerett..? Spesielt etter å ha flyttet nok snø fra innkjørselen til og personlig kunne fylt 3-felts skispor på ei 5-mils løype, nedsnødde biler minutter før viktige møter, brøytebiler som ligger og lurer bak nærmeste tre og venter til jeg akkurat har satt fra meg snøskuffen og segner om av utmattelse før de fyller innkjørselen igjen, avlyste fly på jobbreiser (kun på hjemturen vel og merke), stengte veier og slikt.. Men det er bagateller.. Skal ikke henge seg opp i alle slags detaljer.. :-)

Her er et lite stemningsbilde fra Bjørnfjell i midten av november, et par dager før den første snøen falt.. Et aldri så lite tegn på at vinteren var i anmarsj.. Flott, er det ikke..?



Fra Landskapsbilder

1 kommentar:

  1. Klart, jeg følte jo definitivt at jeg fikk svar fra værgudene på innlegget eller timingen for blogginnlegget var på kornet når jeg skrev det igår kveld, autopostet det, og våknet til et fantastisk regnvær og slush-sesongens inntog.. :)

    SvarSlett